ert archive         goneis16 17   

Οι καλλιτέχνες του Σχολείου μας!

Κατηγορία: Δράσεις - ενημερώσεις
Δημοσιεύθηκε : Τετάρτη, 13 Απρίλιος 2016

...έλαβαν για ακόμη μια φορά δράση! Οργανωμένα, μεθοδικά και με σχέδιο έδωσαν πνοή σε "νεκρούς" τοίχους του Σχολείου μας. Η όλη καθοδήγηση, συντονισμός και εποπτεία δόθηκε από τον "καλλιτέχνη" υποδιευθυντή και καθηγητή Καλλιτεχνικών του 12ου Γυμνασίου κ. Αστέρη Λάσκαρη και την καθηγήτρια Μουσικής του ίδιου Σχολείου, κ, Μαρία Μουρτζανού. Το έργο βρίσκεται υπό κατασκευή και όλοι αναμένουμε το τελικό αποτέλεσμα και ...τα επίσημα συγχαρητήρια προς τους δημιουργούς!!! Πολλές ευχαριστίες θα πρέπει να δοθούν στην μαθήτρια του Λυκείου μας Καλογήρου Δήμητρα η οποία συνέβαλε στην οργάνωση ...του μαθητικού συνεργείου!

 

 mikis10wall1wall2wall3wall4wall5wall6wall7wall8wall9wall11wall12wall13

Με την ποίηση πολεμάμε τον ρατσισμό

Κατηγορία: Δράσεις - ενημερώσεις
Δημοσιεύθηκε : Τρίτη, 22 Μάρτιος 2016

Η 21η Μαρτίου έχει οριστεί ως Διεθνής Ημέρα για την εξάλειψη των φυλετικών διακρίσεων και του ρατσισμού. Ταυτόχρονα έχει οριστεί και ως Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης.Ο διπλός συμβολισμός αυτής της ημέρας αξιοποιήθηκε με γόνιμο τρόπο στην εκπαιδευτική διαδικασία. Συγκεκριμένα, επειδή η ποίηση μπορεί να συμπυκνώσει με τρόπο μοναδικό αξίες όπως η ισότητα, η ανθρώπινη αξιοπρέπεια και η κοινωνική δικαιοσύνη, το Σχολείο μας οργάνωσε, με όχημα και επίκεντρο την ποίηση, δραστηριότητες που θα καλλιεργούν και θα προάγουν αυτές τις αξίες. Για τον σκοπό αυτό οι μαθήτριες του Σχολείου μας Πρεβέντη Εβελίνα (Γ' Λυκείου) και Καλογήρου Δήμητρα (Β' Λυκείου) ετοίμασαν ένα ποίημα και μια αφίσα αντίστοιχα.

Ταυτόχρονα διατέθηκε σε όλες τις τάξεις από ένα δίωρο στο οποίο οι μαθητές απήγγηλαν ποιήματα,  έργα της ελληνικής και της παγκόσμιας ποίησης και παρακολούθησαν μια ταινία, η οποία αναδείκνυε τις αξίες της ισότητας και της αλληλεγγύης μεταξύ όλων των ανθρώπων.

Οι δημιουργίες των μαθητριών μας εκτός από την ανάρτηση στην ιστοσελίδα μας θα αποσταλλούν και στην ηλεκτρονική διεύθυνση του ΥΠΠΕΘ  ώστε να αναρτηθούν και στην ιστοσελίδα του.

Το ποίημα της μαθήτριας Πρεβέντη Εβελίνας

 

Σημάδεψε με

Με εντόπισε το μάτι του κι ευθύς το δάχτυλό του.

Καθιστή σ' ένα στενό παγκάκι με μόνη συντροφιά την μοναξιά μου.

Στάθηκε μπρος μου τεντώνοντας το δάχτυλό του.

Με σημάδεψε.

Σα στίγμα. Σαν ανίατη αρρώστια.

Σαν άπολις μέσα σε ζωντανή πόλη.

Κρύφτηκα με τα ματωμένα από το κρύο χέρια,

αφήνοντας έναν παράλογο λυγμό στο τέλος της φωνής.

Ψέλλιζε προσευχές, ανθρώπους κοντινούς,

που τους τράβηξε ο άνεμος σ' άλλα ανυποψίαστα μακρινά μέρη.

Καθισμένη εδώ, σκεπτόμενη αλλού,

στις παρυφές μια του λογικού μια της παραλογίας.

Άραγε ο δικός μου οίκος που τρύπωσε;

Σε ποια κορυφή υψώνει την ασταθή σημαία του;

Το παγκάκι νωπό άλλοτε απο βροχή και άλλοτε από σταγόνες δακρύων.

Κάθεται καμαρωτός ακόμη μπρος μου.

Το χέρι του δε λύγισε στιγμήν.

Υψωμένο να μου θυμίζει όλα τα ανυπολόγιστα της λησμονιάς.

Υψωμένο χωρίς ίχνος ανθρωπιάς,

κατακλύζει κάθε αρτηρία του μυαλού,

κάθε λογική της σκέψης.

Ανίκανο να συλλάβει ότι σημαδεύει ένα προσφυγόπουλο,

σημαδεύει διαφορετικό χρώμα,

διαφορετική φυλή, θρησκεία.

Άκου κόσμε μου.

Ο άνθρωπος σημαδεύει άνθρωπο.

Καθισμένη εδώ, σκεπτόμενη αλλού.

Το παγκάκι στέγη μου.

Τα πουλιά φίλοι μου.

Εγώ μια σημαδεμένη..

Και οι άνθρωποι;

Οι άνθρωποι, κόσμε μου, άμυαλα υποκινούμενα ξυλοπόδαρα της προμελετημένης.

Εδώ ακριβώς που με βρήκε ο καιρός να κλαίω,

τώρα έχει στερέψει κάθετι,

και πιο πολύ εγώ που σιγουμουρμουρώ.

Μέσα σ' αυτήν την παραλογία που λογιέται για ζωή,

η αλληλεγγύη μοιάζει μακρινή.

Είναι θέλημα Θεού ή Κατάρα ζωντανή;

Πρεβέντη Εβελίνα

 

 

 Η αφίσα της μαθήτριας Καλογήρου Δήμητρας

racism

 

Η 21η Μαρτίου αποτελεί μια ευκαιρία για να ενισχυθούν οι δράσεις για την προάσπιση των δικαιωμάτων όλων των παιδιών και για την αποτροπή φαινομένων ρατσισμού, ξενοφοβίας και διακρίσεων μέσα στη σχολική κοινότητα. Η ανάγκη καταπολέμησης των διακρίσεων, και δη των αντιλήψεων, στάσεων και συμπεριφορών που ενισχύουν τον ρατσισμό υπαγορεύεται, τόσο από το ελληνικό Σύνταγμα όσο και από διεθνείς συμβάσεις που δεσμεύουν τη χώρα. Το οποιοδήποτε όμως νομοθετικό πλαίσιο αποδεικνύεται αποτελεσματικό μόνον με την ενεργητική συμμετοχή και στάση όλων των πολιτών. Η ανάγκη για ενεργοποίηση όλων μας κατά του ρατσισμού και της ξενοφοβίας είναι σήμερα ακόμη περισσότερο έντονη, καθώς οι πόλεμοι και οι εμφύλιες συρράξεις στις χώρες της Μέσης Ανατολής έχουν εξωθήσει σε φυγή προς την Ευρώπη χιλιάδες κατατρεγμένους πρόσφυγες.

Η 21η Μαρτίου ας είναι, λοιπόν, η απαρχή μιας συντονισμένης παρέμβασης στον χώρο των σχολείων με στόχο την αντιμετώπιση φαινομένων ρατσισμού και ξενοφοβίας.

Ενημέρωση για την Ενδοσχολική βία από το "Χαμόγελο του παιδιού"

Κατηγορία: Δράσεις - ενημερώσεις
Δημοσιεύθηκε : Τετάρτη, 02 Μάρτιος 2016

Πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2016 ενημέρωση - παρέμβαση από το "Χαμόγελο του παιδιού" με θέμα την ενδοσχολική βια από την ψυχολόγο κα Χατζή Βάσω.

«Το Χαμόγελο του Παιδιού» αξιοποιώντας την 20-χρονη αδιάλειπτη εμπειρία του στο χώρο της ολόπλευρης προάσπισης των δικαιωμάτων του παιδιού και δίνοντας μεγάλη έμφαση στην πρόληψη-ευαισθητοποίηση αλλά και τη διαχείριση φαινομένων που σχετίζονται με το ευρύτερο θέμα της βίας κατά των παιδιών και ό,τι αυτό εμπεριέχει,  έχει συστήσει το Τμήμα Ενημέρωσης Παιδιών, Γονέων και Εκπαιδευτικών. Το Τμήμα αυτό είναι στελεχωμένο από μια εξειδικευμένη ομάδα 11 ψυχολόγων, η οποία πραγματοποιεί διαδραστικές βιωματικές δράσεις πρόληψης και ενημέρωσης σε σχολεία ανά την Ελλάδα σε μαθητές και μαθήτριες (α΄βάθμιας & β’βάθμιας εκπαίδευσης), εκπαιδευτικούς, γονείς και κηδεμόνες.

Τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται είναι:

Αφήγηση κοινωνικών Ιστοριών

Διαδραστικό Εκπαιδευτικό Εργαλείο http://www.onevibefilms.com/bullying/greek

Ημερολόγια Εκφοβισμού  https://www.youtube.com/watch?v=NkaLAY90H00

YOUSMILE: Εθελοντική δράση μαθητών και μαθητριών από "Το Χαμόγελο του Παιδιού"

«Το Χαμόγελο του Παιδιού» λαμβάνοντας υπόψη ότι οι μαθητές και οι μαθήτριες:

? ξέρουν καλύτερα την πραγματικότητα των συνομήλικων παιδιών τους

? έχουν ουσιαστικότερη επιρροή στην ομάδα συνομηλίκων τους

? ο λόγος τους είναι ισχυρότερος από τις συμβουλές των ενηλίκων

έχει θέσει στην διάθεση της εκπαιδευτικής και όχι μόνο κοινότητας την διαδραστική πλατφόρμα επικοινωνίαςYOUSMILEμέσα από την οποία οι μαθητές και οι μαθήτριες κάνουν την φωνή τους και τη γνώμη τους να ακουστεί δυνατά. Τα παιδιά δημιουργούν ομάδες και επεξεργάζονται με τη βοήθεια επιστημονικού προσωπικού διάφορα θέματα που τα απασχολούν στην καθημερινότητά τους και να υπερασπιστούν τα δικαιώματά τους μέσα από διάφορες εθελοντικές δράσεις. Ταυτόχρονα έχουν την δυνατότητα να καταγράψουν οπτικά και ακουστικά την γνώμη και δουλειά τους και να την προωθήσουν μέσα από τη συγκεκριμένη πλατφόρμα στον υπόλοιπο κόσμο.

Αποτελεί μια μοναδική προσπάθεια η οποία ενδυναμώνει τους μαθητές και τις μαθήτριες τόσο σε ατομικό επίπεδο όσο και στη διάθεση τους να υπερασπιστούν τα παιδιά που για κάποιον λόγο δεν μπορούν να το κάνουν μόνα τους.

hamogelo2hamogelo3hamogelo4hamogelo5hamogelo6hamogelo7smile

 Ο Διευθυντής και ο Σύλλογος διδασκόντων του Σχολείου θα ήθελαν να ευχαριστήσουν και δημοσίως την κα Χατζή για την εξαίρετη παρουσίαση και ευελπιστούμε και σε μελλοντική συνεργασία μαζί της.

Διάλεξη για τη «Διαχείριση του άγχους των Πανελληνίων Εξετάσεων»

Κατηγορία: Δράσεις - ενημερώσεις
Δημοσιεύθηκε : Τρίτη, 16 Φεβρουάριος 2016

Πραγματοποιήθηκε την Τρίτη, 9-2-2016 μια συζήτηση με τους μαθητές της Γ’ Τάξης, ανά τμήμα, για τη «Διαχείριση του άγχους των Πανελληνίων Εξετάσεων». Ομιλήτρια ήταν η κα Σοφία Καστανίδου, Dr. Επιστημών της Αγωγής, Υπεύθυνη του Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων – Δ/νση Β/θμιας Εκπ/σης Λάρισας. Συγκεκριμένα συζήτησαν για:

  • τη σημασία της πανεπιστημιακής μόρφωσης για την ελληνική οικογένεια από την ίδρυση του ελληνικού κράτους ως σήμερα
  • την αυτοεκτίμηση του υποψηφίου, ως σημαντικό σύμμαχο της διαδικασίας των εισαγωγικών εξετάσεων
  • τα χαρακτηριστικά του άγχους και τις οργανικές, γνωστικές, συναισθηματικές και συμπεριφορικές αλλαγές που μπορεί να επιφέρει
  • το δημιουργικό άγχος, το οποίο μας βοηθά να αντεπεξέλθουμε σε καταστάσεις που χρειάζονται διαύγεια και όλη μας την ενέργεια και
  • για τον τρόπο διαβάσματος, τη διατροφή ή τον ύπνο τις ημέρες των εξετάσεων.

Η Κα Καστανίδου έκλεισε τη συζήτηση με την υπενθύμιση προς τους μαθητές πως οι πανελλήνιες εξετάσεις αξιολογούν τις γνώσεις που μπορούν να επιδείξουν τη συγκεκριμένη στιγμή και όχι την ποιότητα του χαρακτήρα τους, την αξία τους, τις δεξιότητες που σαφώς έχουν, οι οποίες όμως δεν αξιολογούνται από το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό σύστημα και ευχήθηκε στους μαθητές καλή δύναμη και επιτυχία στις εξετάσεις.

stress

Ο Σύλλογος διδασκόντων και η Διεύθυνση του Σχολείου οφείλουν να ευχαριστήσουν την κα Καστανίδου για την άρτια παρουσίαση που άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις στους μαθητές.

Τριήμερη ενημέρωση του ΚΕΘΕΑ "ΕΞΟΔΟΣ" στο Σχολείο μας

Κατηγορία: Δράσεις - ενημερώσεις
Δημοσιεύθηκε : Πέμπτη, 11 Φεβρουάριος 2016

Στο πλαίσιο της συνεργασίας του ΚΕΘΕΑ ΕΞΟΔΟΣ με τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Λάρισας και τον Συμβουλευτικό Σταθμό Νέων, πραγματοποιήθηκαν ενημερωτικές συναντήσεις με μαθητές   της Α και Β τάξης, καθώς και με Σύλλογο Διδασκόντων του Σχολείου μας.

Τα στελέχη πρόληψης του ΚΕΘΕΑ ΕΞΟΔΟΣ, Μερόπη Πεντεδέκα - ψυχολόγος και Ευαγγελία Νταφούλη - κοινωνιολόγος, συνομίλησαν με τους μαθητές για το φαινόμενο της εξάρτησης.

Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να λάβουν έγκαιρη και επιστημονική ενημέρωση για τις εξαρτήσεις, καθώς και να εκθέσουν σκέψεις και προβληματισμούς για το ζήτημα αυτό.

Στη συζήτηση που ακολούθησε αποσαφηνίστηκε ότι η εξαρτητική συμπεριφορά δεν αφορά μόνο ουσίες αλλά και συμπεριφορές, καταστάσεις και σχέσεις. Συμμετείχαν συνολικά 130 μαθητές.

Την τρίτη ημέρα πραγματοποιήθηκε ανάλογη συνάντηση με τον Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου. Οι καθηγητές εκτός της επιστημονικής και αντικειμενικής πληροφόρησης για το ζήτημα των εξαρτήσεων είχαν την ευκαιρία να προβληματιστούν σχετικά με την ενίσχυση των υγιών δυνάμεων του σχολείου (σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο), να αναζητήσουν τρόπους για την ενίσχυση των αρχών πρόληψης στη λειτουργία του σχολείου ως συστήματος και τέλος να γνωρίσουν τρόπους διαχείρισης και αντιμετώπισης περιστατικών χρήσης στη σχολική κοινότητα. Λόγω του περιορισμένου χρόνου (δεν ήταν διαθέσιμο ένα 2ωρο) η συνάντηση θα επαναληφθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα.

ketheakethea1kethea2kethea3kethea4kethea6

Ο Διευθυντής και ο Σύλλογος διδασκόντων θέλει να ευχαριστήσει και δημοσίως τις κ Νταφούλη και Πεντεδέκα για το χρόνο τους και για την άρτια ενημέρωση που μας προσέφεραν. Τέλος, δεσμεύονται να επαναλάβουν την ενημέρωση τόσο σε επίπεδο Συλλόγου Διδασκόντων όσο και σε συνεργασία με τον Σύλλογο γονέων & Κηδεμόνων του Σχολείου μας.